Menu
Voor 16:00 uur besteld, morgen in huis
Gratis verzending vanaf € 99
60 dagen bedenktijd & gratis retour

Bezorgen & Levertijd

Weten wanneer je je bestelling kunt verwachten, wat de bezorgopties zijn of wat verzending gaat kosten? Hieronder vind je de antwoorden op de meest gestelde vragen rond bezorging van bestellingen.

De levertijd is afhankelijk van de voorraad op het moment van de ontvangst van je betaling. Deze voorraadstatus is zichtbaar op de productpagina. Houd er rekening mee dat de voorraad per variatie (maat, kleur, e.d.) kan verschillen.

Product op voorraad: Zelfde dag verzonden
Zijn alle producten uit je bestelling compleet op voorraad en heb je vóór 16:00 uur besteld? Dan verzenden we dezelfde (werk)dag nog. Op maandag-vrijdag betekent dit dat het pakket de volgende dag aangeboden wordt. Levertijd naar België is 1 a 2 werkdagen. Levering naar Duitsland duurt normaliter 2 dagen. Bestel je op zaterdag of zondag en is je bestelling op voorraad dan wordt het pakket op maandag verzonden en normaliter op dinsdag voor de eerste keer aangeboden.

Bezorging op dezelfde dag
Bestel je vóór 09:00 uur ‘s ochtends, dan kun je het product dezelfde dag nog in huis hebben als je voor avondlevering via Trunkrs kiest. Dit kan uiteraard alleen als het product op voorraad is.

Andere indicatie
Als een product niet op voorraad is, dan kun je de volgende indicaties zien:

  • 2-5 werkdagen: Is een product niet op voorraad, maar wel door ons te bestellen dan is de levertijd vaak 2-5 werkdagen. Soms iets langer, vandaar dat we een iets ruimere levertijd communiceren. Mocht de levertijd langer dan 2-5 werkdagen zijn dan sturen we altijd even een mailtje om u te informeren over de verwachte levertijd.
  • Uitverkocht: Wanneer we een product niet op voorraad hebben en ook niet verwachten deze op korte termijn te kunnen leveren, dan staat er ‘Uitverkocht’. Wil je het product toch hebben, informeer dan of we dit nog kunnen leveren en wat de levertijd zal zijn.

We verzenden ook naar het buitenland naar alle landen die lid zijn van de EU.

De levertijd is afhankelijk van de voorraad op het moment van de ontvangst van je betaling. Deze voorraadstatus is zichtbaar op de productpagina.

Op voorraad
Is je bestelling compleet op voorraad en voor 16:00 door ons ontvangen? Dan verzenden we dezelfde (werk)dag nog. Je ontvangt een email met track & trace informatie om het pakket te kunnen volgen.

Verwachte levertijd na verzending

  • Denemarken: 2-4 werkdagen
  • Duitsland: 2-4 werkdagen
  • Frankrijk: 2-4 werkdagen
  • Italie: 4-6 werkdagen
  • Luxemburg: 2-3 werkdagen
  • Oostenrijk: 3-5 werkdagen
  • Polen: 4-6 werkdagen
  • Portugal: 5-7 werkdagen
  • Roemenië: 5- 8 werkdagen
  • Spanje: 4-6 werkdagen
  • Tsjechië: 4-6 werkdagen
  • Verenigd Koninkrijk: 3-5 werkdagen
  • Zweden: 3-5 werkdagen

2-5 werkdagen: is een product niet op voorraad, maar wel door ons te bestellen dan wordt het pakket vaak na 2-3 werkdagen verzonden. Soms iets langer, vandaar dat we een iets ruimere tijd communiceren.

Niet op voorraad: mocht een product onverhoopt niet op voorraad zijn of niet meer leverbaar dan informeren we je daar zo snel mogelijk over.

Nederland
Voor bestellingen onder de €99,- betaal je in Nederland €5,95 verzendkosten. Bij een bestelwaarde vanaf €99,- nemen wij de verzendkosten voor onze rekening.

België en Duitsland
Verzendkosten voor bestellingen die naar België en Duitsland worden verstuurd zijn €7,95.

Binnen Europa
Verzendkosten voor andere landen binnen Europa kunnen verschillen. De verzendkosten bij internationale bestellingen binnen de EU worden automatisch berekend bij het afrekenen na het opgeven van het juiste adres.

Buiten de EU
Wil je iets versturen naar een adres buiten de EU, neem dan contact met ons op. We bekijken graag voor je wat de mogelijkheden zijn.

Inderdaad. Bij een bestelling vanaf €99,- binnen Nederland nemen wij de verzendkosten voor onze rekening. Voor alle andere landen in de EU: het verzendtarief wordt getoond in het afrekenproces.

Standaard worden de pakketten van Sailspecials bezorgd met GLS. Wil je je pakketje in de avond ontvangen? Kies dan voor avondlevering met Trunkrs. 

Je pakket afhalen op een PostNL pakketpunt kan ook. Kies bij het afrekenen voor het gewenste PostNL pakketpunt. Je kunt het pakket doorgaans een dag na de bestelling al ophalen. Je ontvangt hierover een e-mail.

Gedurende het volledige verzendproces kun je als je besteld hebt en ingelogd in het ‘mijn account’ gedeelte van onze website de status van je bestelling en de locatie van je pakket volgen. In het ‘mijn account’ gedeelte zijn ook facturen gemakkelijk terug te vinden en te downloaden.

Heb je geen account? Je wordt per e-mail geïnformeerd als we het pakket aan de vervoerder aanbieden. Deze e-mail bevat een Track & Trace code. Via de website van de vervoerder kun je je pakket online volgen.

Kan een pakket bij de eerste poging niet bij je afgeleverd worden? Dan biedt de pakketbezorger het standaard aan bij de buren. Lukt dit niet dan volgt een tweede afleverpoging. In beide gevallen wordt je via een briefje geïnformeerd. Bij een tweede afleverpoging staat er op het briefje een Niet-Thuis-Code. Hiermee kun je de tweede afleverafspraak inplannen via Track en Trace van GLS of Trunkrs (afhankelijk van de gekozen bezorgdienst). Zowel de dag als de locatie kun je zelf bepalen.

Wanneer je hiervan geen gebruik maakt wordt het pakket standaard de volgende werkdag nogmaals aangeboden. Treft de pakketbezorger je dan opnieuw niet aan dan wordt het pakket normaliter naar een afhaallocatie gebracht in de buurt, dit geldt zowel voor zendingen binnen Nederland als voor zendingen naar België.

Via Track & Trace wordt je op de hoogte gesteld over de afhaallocatie waar het pakket zich bevindt. Wanneer je pakket op een afhaallocatie wordt afgeleverd zal dit 3 weken bewaard worden op deze locatie. Let op: als je het pakket op gaat halen wordt gevraagd naar een legitimatie!

Gedurende het volledige afleverproces kun je (als je een account hebt) in het mijn account gedeelte van onze website de status van je bestelling en de locatie van je pakket volgen.

Kan een pakket bij de eerste poging niet bij je afgeleverd worden? Dan probeert de pakketbezorger het pakket standaard af te leveren bij de buren. Wil je dit niet? Vermeld dit dan als een notitie in het afrekenproces. We geven dit dan door aan de vervoerder.

Je kunt via Sailspecials het pakket ook laten bezorgen op een PostNL pakketpunt in de buurt. Gemakkelijk als je niet vaak thuis bent en zelf wilt bepalen wanneer je het ophaalt. Of als je met de boot op vakantie bent natuurlijk: kies de afhaallocatie vlakbij de (volgende) haven.

Er zijn inmiddels ruim 3750 locaties in Nederland waar je uit kunt kiezen met ruime openingstijden. Denk aan de supermarkt of het tankstation. 

Laten bezorgen op een PostNL Pakketpunt is eenvoudig. Op de betaalpagina krijgt u verschillende bezorgopties te zien. Kies hier voor ‘Ophalen bij een PostNL Pakketpunt’ en kies een locatie.

Normaliter is het pakket vanaf 16:00 uur op locatie beschikbaar op de dag na verzending. Via de Track&Trace-pagina blijf je op de hoogte en weet je wanneer het pakket klaar ligt.

Heb je iets besteld dat niet past of wil je toch liever een alternatief? Geen probleem. Retourneren is gratis.

Een retour meld hier je eenvoudig aan. Op die pagina vind je tevens de voorwaarden en uitzonderingen.

Zit het antwoord op jouw vraag hier niet tussen? Neem dan contact met ons op.