Bezorgen & Levertijd

Goed om te weten als je bestelt wanneer je je bestelling kunt verwachten en welke bezorgopties we bieden. Onderstaand behandelen we de meest gestelde vragen rond bezorging van bestellingen.

Levertijd binnen Nederland, België en Duitsland
De levertijd is afhankelijk van de voorraad op het moment van de ontvangst van je betaling. Deze voorraadstatus is zichtbaar op de productpagina. Op voorraad Is je bestelling compleet op voorraad en voor 16:00 door ons ontvangen? Dan verzenden we dezelfde (werk)dag nog. Op maandag-vrijdag betekent dit dat het pakket de volgende dag aangeboden wordt, ook in België. In Duitsland duurt dit normaliter 2 dagen. Bestel je op zaterdag of zondag en is je bestelling op voorraad dan wordt het pakket op maandag verzonden en normaliter op dinsdag voor de eerste keer aangeboden. 2-5 werkdagen: is een product niet op voorraad, maar wel door ons te bestellen dan is de levertijd vaak 2-3 werkdagen. Soms iets langer, vandaar dat we een iets ruimere levertijd communiceren. Mocht de levertijd langer dan 2-3 werkdagen zijn dan sturen we altijd even een mailtje om u te informeren over de verwachte levertijd. Niet op voorraad: mocht een product onverhoopt niet op voorraad zijn of niet meer leverbaar dan informeren we je daar zo snel mogelijk over.
Levertijd naar andere landen binnen de EU
We verzenden ook naar het buitenland naar alle landen die lid zijn van de EU. De levertijd is afhankelijk van de voorraad op het moment van de ontvangst van je betaling. Deze voorraadstatus is zichtbaar op de productpagina. Op voorraad Is je bestelling compleet op voorraad en voor 16:00 door ons ontvangen? Dan verzenden we dezelfde (werk)dag nog. Je ontvangt een email met track & trace informatie om het pakket te kunnen volgen. Verwachte levertijd na verzending
  • Denemarken: 2-4 werkdagen
  • Duitsland: 2-4 werkdagen
  • Frankrijk: 2-4 werkdagen
  • Italie: 4-6 werkdagen
  • Luxemburg: 2-3 werkdagen
  • Oostenrijk: 3-5 werkdagen
  • Polen: 4-6 werkdagen
  • Portugal: 5-7 werkdagen
  • Roemenië: 5- 8 werkdagen
  • Spanje: 4-6 werkdagen
  • Tsjechië: 4-6 werkdagen
  • Verenigd Koninkrijk: 3-5 werkdagen
  • Zweden: 3-5 werkdagen
2-5 werkdagen: is een product niet op voorraad, maar wel door ons te bestellen dan wordt het pakket vaak na 2-3 werkdagen verzonden. Soms iets langer, vandaar dat we een iets ruimere tijd communiceren. Niet op voorraad: mocht een product onverhoopt niet op voorraad zijn of niet meer leverbaar dan informeren we je daar zo snel mogelijk over.
Avondbezorging en afhalen op PostNL Locatie
Online winkelen is makkelijk. Maar wat als je overdag aan het werk bent; er niemand thuis is als het pakket bezorgd wordt? Handiger als de bezorger dan ’s avonds langskomt. Dat hebben we deze winter opgelost. Avondlevering is nu beschikbaar. Op de afrekenpagina is er de keuze uit verschillende bezorgopties en zie je of avondlevering op je adres beschikbaar is. De optie die we al langer beschikbaar hebben: laten bezorgen op een PostNL afhaallocatie in de buurt, is ook nog gewoon beschikbaar. Helaas kunnen we deze opties alleen aanbieden binnen Nederland en nog niet in België en Duitsland.
Verzendkosten
Bij een bestelling vanaf €50 euro is verzending gratis. Ook naar België en Duitsland Bij een bestelling tot €50 euro zijn de verzendkosten:
  • Pakket Nederland: €5,95
  • Pakket België: €7,95
  • Pakket Duitsland: €9,00
Past je bestelling door de brievenbus? Dat scheelt in je verzendkosten, we verzenden dan via brievenbuspost. De verzendkosten hangen af van het gewicht van je bestelling en worden vermeld op de productpagina en in het afrekenproces.
Vanaf €50 euro gratis verzending
Inderdaad. Bij een bestelling vanaf €50 euro is verzending gratis. Ook naar België.
Pakket online volgen
Gedurende het volledige verzendproces kun je als je besteld hebt en ingelogd in het 'mijn account' gedeelte van onze website de status van je bestelling en de locatie van je pakket volgen. In het 'mijn account' gedeelte zijn ook facturen gemakkelijk terug te vinden en te downloaden. Heb je geen account? Je wordt per e-mail geïnformeerd als we het pakket aan PostNL aanbieden. Deze e-mail bevat een track & trace code. Via de website van PostNL kun je je pakket online volgen.
Wat als je niet thuis bent
Kan een pakket bij de eerste poging niet bij je afgeleverd worden? Dan biedt de pakketbezorger het standaard aan bij de buren. Lukt dit niet dan volgt een tweede afleverpoging. In beide gevallen wordt je via een briefje geïnformeerd. Bij een tweede afleverpoging staat er op het briefje een Niet-Thuis-Code. Hiermee kun je de tweede afleverafspraak inplannen via Track en Trace van PostNL. Zowel de dag als de locatie kun je zelf bepalen. Wanneer je hiervan geen gebruik maakt wordt het pakket standaard de volgende werkdag nogmaals aangeboden. Treft de pakketbezorger je dan opnieuw niet aan dan wordt het pakket normaliter naar een afhaallocatie gebracht in de buurt, dit geldt zowel voor zendingen binnen Nederland als voor zendingen naar België. Via Track & Trace wordt je op de hoogte gesteld over de afhaallocatie waar het pakket zich bevindt. Wanneer je pakket op een afhaallocatie wordt afgeleverd zal dit 3 weken bewaard worden op deze locatie. Let op: als je het pakket op gaat halen wordt gevraagd naar een legitimatie! Gedurende het volledige afleverproces kun je (als je een account hebt) in het mijn account gedeelte van onze website de status van je bestelling en de locatie van je pakket volgen.
Bezorging bij buren voorkomen?
Kan een pakket bij de eerste poging niet bij je afgeleverd worden? Dan probeert de pakketbezorger het pakket standaard af te leveren bij de buren. Wil je dit niet? Vermeld dit dan als een notitie in het afrekenproces. We geven dit dan door aan PostNL.
Bezorging door PostNL
Wanneer we je pakket gereed hebben bieden we het aan aan PostNL. Je ontvangt op dat moment een track & trace code en de verwachte leverdatum via e-mail. Gedurende het volledige afleverproces kun je (als je een account hebt) in het mijn account gedeelte van onze website de status van je bestelling en de locatie van je pakket volgen. Heb je geen account? Je wordt per e-mail geïnformeerd als we het pakket aan PostNL aanbieden. Via de website van PostNL kun je je pakket online volgen.
Bezorging bij PostNL Afhaalpunt
Je kunt via Sailspecials het pakket ook laten bezorgen op een PostNL Afhaallocatie in de buurt. Gemakkelijk als je niet vaak thuis bent en zelf wilt bepalen wanneer je het ophaalt. Of als je met de boot op vakantie bent natuurlijk: kies de afhaallocatie vlakbij de (volgende) haven. Er zijn inmiddels ruim 2500 locaties in Nederland waar je uit kunt kiezen met ruime openingstijden. Denk aan de supermarkt of het tankstation. Helaas is deze service nog niet beschikbaar in België. Klik hier om locaties te bekijken. Laten bezorgen op een afhaallocatie is eenvoudig. Op de betaalpagina krijgt u verschillende bezorgopties te zien. Kies hier voor 'Ophalen op een Postnl Locatie' en kies een afhaallocatie. Normaliter is het pakket vanaf 16:00 op locatie beschikbaar op de dag na verzending. Vul je je mobiele nummer in in het afrekenproces dan ontvang je een sms bij aflevering. Anders informeert PostNL je per e-mail.

Nog geen antwoord?