Ultiem draagcomfort
Het Kappa vest is volledig op de lijnen van het lichaam gesneden. Het vest wordt uit de nek gehouden en op de schouders gedragen. Conventionele vesten zijn vrij lang waardoor ze bij bukken een belemmering vormen. Het Kappa vest zit hoger en dit levert veel bewegingsvrijheid op.
- Door zijn unieke doorontwikkelde pasvorm is dit vest uitermate geschikt voor actief zeilen of dragen op lange tochten.
- Voorzien van zachte neopreen stof in de nek en op de borst aan de binnenzijde van het vest
- Breed comfortabel rugpand
- Dubbele kruisbanden om de bovenbenen
- Gemakkelijk en volledig afstelbaar op het lichaam
Voordelen
-
- Zachte neopreen stof in de nek en op de binnenzijde van de voorkant van het vest
- Automatisch openende rits
- Automatisch reddingsvest, ook handmatig te bedienen
- Indicatie raampje voor laadset
- Zachte neoprene stof in de nek en op de binnenzijde op de borst
- Gemakkelijk en volledig verstelbaar op het lichaam
- Zachte D-ring / harnas
- Neopreen zakje voor veiligheidsmes
- Dubbele kruisbanden
- Dubbele hijslussen
- 180N drijfvermogen
- ISO 12402-3 goedkeuring
Keuzehulp: smeltpatroon of hammar uitvoering
Het Kappa Reddingsvest is in 2 uitvoeringen beschikbaar: met smeltpatroon of in hammar uitvoering.
Smeltpatroon uitvoering
Het smeltpatroon is veruit de meest gebruikte techniek om een automatisch reddingsvest te activeren. Door contact met water smelt het patroon en activeert het opblaasmechanisme. Dit mechanisme is door de jaren heen doorontwikkeld en inmiddels erg betrouwbaar. Kies zeker voor de smeltpatroon uitvoering als je ‘normaal’ gebruikt maakt van het vest: recreatief zeilen op binnenwater of zee.
Hammar uitvoering
Het hammar mechanisme activeert het opblaasmechanisme bij waterdruk en is het overwegen waard als je regelmatig veel water over krijgt. Zeilt u bijvoorbeeld mee op een wedstrijdschip als voordekker dan is een hammar uitvoering een betere keuze, een smeltpatroon kan bij grote hoeveelheden buiswater onbedoeld afgaan. Het hammar mechanisme wordt niet geactiveerd bij buiswater, maar pas wanneer het mechanisme 10cm onder water is en je dus echt overboord bent.