Ultralicht Reddingsvlot ISO Racing Lalizas 9650-1

| Alle producten van Lalizas
Bestel dit product nu en profiteer van gratis verzending
Showroom Sailspecials

Bekijk dit product in onze showroom!

Klik hier voor de route en openingstijden.

Productinformatie

Met het nieuwe ISO RACING reddingsvlot introduceert Lalizas als eerste een ultralicht ISO 9650-1 vlot voor oceaanzeilers. Zo weegt dit reddingsvlot gemiddeld 10 kilo (!) minder dan een normaal ISO 9650-1 reddingsvlot. En is het in de tas of container ook nog veel compacter waardoor er voor deze normaal lastig handelbare vlotten nu veel makkelijker een plek is te vinden. Hoe dit kan? Door het vlot te maken van een nieuwe ultralichte doeksoort oorspronkelijk ontwikkeld voor de luchtvaart.

Het ISO RACING vlot is bij uitstek geschikt voor de zeiler die zich niet beperkt tot het binnenwater, maar ook oversteken wil maken of bijvoorbeeld deel wil nemen aan wedstrijden op zee die de ISAF regels hanteren. Lees hier meer over de ISO norm.

Het vlot wordt geproduceerd onder de hoge veiligheidseisen waarmee Lalizas ook haar SOLAS vlotten produceert voor de beroepsvaart. Het vlot heeft een geïsoleerde bodem en is voorzien van dubbele luchtkamers en een terugslag ventiel. Ook bij een defecte luchtkamer is er voldoende capaciteit om het vlot met het maximaal aantal personen drijvend te houden. Dankzij de SOLAS lamp goed zichtbaar. Voorzien van een 12 meter lange lijn voor het activeren van het vlot.

Bij dit vlot ontvangt u 12 jaar garantie op stof en naden. Om de garantie te behouden is 3-jaarlijks keuring door een geautoriseerd keuringsstation vereist. De eerste keuring is vereist 3 jaar na datum van fabricage.

Let op: dit vlot kunnen we niet versturen (ivm noodvuurwerk) maar kunt u afhalen in onze showroom in Zaandam.

Alternatieve producten

Meer informatie

Kenmerken

  • Geïsoleerde bodem
  • Zichzelf oprichtende tent voorzien van SOLAS reflectie
  • Twee onafhankelijke drijvers voorzien van terugslag ventielen
  • Geïntegreerde goot voor opvangen van regenwater
  • Observatie- en ventilatie opening
  • Volledig afsluitbare ingang. Het 10 en 12 persoons vlot is daarbij voorzien van een tweede ingang.
  • Toelaatbare temperatuur: -15 graden tot 65 graden
  • Uitgebreid internationaal netwerk van keuringsstations (ook in Benelux bijv. bij NEMAD in Schiedam)
  • Uitrusting voor <24 uur. Scroll naar beneden voor de precieze uitrusting.

Maten & gewicht

Reddingsvlot Lichtgewicht racing Lalizas

 

 

Maximaal aantal personen Tas of Container Gewicht A B L W H
4 Container 29kg 1170mm 1770mm 680mm 480mm 240mm
6 Container 32kg 1200mm 2090mm 695mm 495mm 252mm
8 Container 36kg 1250mm 2385mm 695mm 495mm 252mm
10 Container 42kg 1300mm 2615mm 841mm 551mm 302mm
12 Container 45kg 1350mm 2850mm 841mm 551mm 302mm
4 Tas 27kg 1170mm 1770mm 630mm 250mm 420mm
6 Tas 30kg 1200mm 2090mm 630mm 250mm 420mm
8 Tas 34kg 1250mm 2385mm 680mm 300mm 430mm
10 Tas 38kg  1300mm 2615mm 740mm 340mm 470mm

 

Uitrusting ISO 9650-1 Reddingsvlot Lalizas (<24 uur)

  1. Drijvend hoosvat (1 st)
  2. Spons (2 st)
  3. Set drijvende peddels (1 set)
  4. Fluitje ( 1 st)
  5. Waterproof elektrische zaklamp
  6. Seinspiegel (1 st)
  7. Anti zeeziekte tabletten (6 stuks)
  8. Kotszak (1 st p.p.)
  9. Instructies voor reddingsmiddelen
  10. Rode hand flare (3 st)
  11. Rode parachutepijlen (2 st)
  12. Reparatie plakset (1 st)
  13. Pomp (1 st)
  14. Handleiding (1 st)
  15. Tabel veiligheidscodes (1 st)
  16. Logboek + verkorte handleiding (1 st)  
  17. Reddingswerplijn (1 st)
  18. Drijvend veiligheidsmes (1 st)
  19. Drijfanker met 30 meter lijn (1 st)

Welk vlot heb ik nodig? ISO normering uitleg

Op basis van de ISAF specificaties ontstond in 2005 de internationale ISO norm 9650. Hierin zijn niet alleen de eisen opgenomen waar een vlot aan moet voldoen, maar ook de wijze waarop deze getest moeten worden. Dit maakt onafhankelijke test mogelijk en fabrikanten kunnen aangesproken worden in de situatie dat hun producten niet voldoen. Ook maakt dit een einde aan de ongelijkheden dit tussen landen bestonden in de wetgeving rondom reddingsvlotten voor jachten.

De ISO 9650 specificatie maakt onderscheid in drie verschillende types reddingsvlotten. De omstandigheden waarvoor het vlot bedoeld is bepalen welke eisen van toepassing zijn.

ISO 9650 Type-1A reddingsvlot

Het type-1A reddingsvlot is bedoeld voor gebruik op open zee en voor lange reizen. Het is ontworpen om goed op te blazen bij luchttemperaturen tussen -15 °C en +65 °C. De type-1 vlotten kunnen uitgerust zijn met twee soorten overlevingspakketten, een standaardpakket voor <24h verblijf op het vlot en een uitgebreider pakket voor een verblijf van meer dan 24h. Overigens kan dit laatste ook bereikt worden door een aanvullende grab-bag.

ISO 9650 Type-1B reddingsvlot

Dit type is nagenoeg gelijk aan type 1A, maar is ontworpen voor luchttemperaturen tussen 0 °C en +65 °C. Ofwel, niet bedoeld voor arctische omstandigheden. Ook dit vlot kan met een <24h of >24h pakket zijn uitgerust.

ISO 9650 Type-2 reddingsvlot

Het type 2 is ontworpen voor kust- en binnenwateren met gematigde omstandigheden. Er is geen subcategorie, alle type-2 vlotten zijn ontworpen voor een luchttemperatuur boven de 0 °C. De uitrusting bestaat altijd uit het <24h pakket. Een belangrijk kenmerk is dat dit type geen zelf opblazende boogtent hoeft te hebben, wat het vlot beperkt geschikt maakt voor ‘kustwateren’, behoudens hele rustige omstandigheden.

Reviews voor Ultralicht Reddingsvlot ISO Racing Lalizas 9650-1

Vaak meebesteld

Merk

lalizas logo
Lalizas is wereldwijd marktleider in veiligheidsproducten voor beroeps- en recreatievaart. Dankzij het op grote schaal produceren in eigen fabrieken is de prijs/kwaliteitverhouding van Lalizas producten uitstekend.